Ideja, da bi na Veliko planino napeljali potniško žičnico, sega v leto 1929. Takrat je v časopisu Jutro (št. 50) izšel članek, v katerem je avtor Kekca Josip Vandot predvideval, kaj bi pridobila planina, če bi imela žičnico: »Uživala bi svetovni ugled, tujski promet bi se dvignil z velikanskim zaletom, kar zna razsoden človek sam soditi«.
Kasnejše razprave o žičnici vsebujejo tudi dvome. Preveč ljudi bi lahko ogrozilo tako naravo kot tudi avtohtono življenje planine. Morda bi bilo bolje, če bi ostali pri dostopu na planino le v gojzarjih. Če pa bodo gradili žičnico, je potrebno število gostov omejevati, kar pomeni zmerne žičniške kapacitete. Kljub nekaterim pobudam za množični turizem, to zavedanje ni usahnilo vse do danes. Naprave ne smejo prepeljati »preveč« turistov. Nihalko so začeli graditi leta 1960, načrta za obe postaji pa je izdelal arhitekt Kopač, a so ju prikrojili in dodali protivetrna stekla. Odstranili so jih šele leta 2013 pri delni obnovi postaj.
Strojno pogonsko opremo za nihalko so izdelali v tovarni Stol, kjer so pod vodstvom inž. Štefula predelali pogonski del stare pomornice. Tudi večji del drugih delov strojnice, ki je skoraj brez okvar deloval od leta 1963 do leta 2011 je bil recikliran. Zaradi usklajevanja s tehničnimi normami, veljavnimi v EU, je občina Kamnik, lastnica družbe Velika planina - Zaklad narave, leta 2011 financirala novo strojnico, z njo pa se je med drugim za 2 minuti pospešil čas vožnje.
Še po 50 letih je to najdaljša nihalka brez vmesnega stebra v Evropi, ki premaguje višinsko razliko 859 m.
Nihalka je občutljiva na veter, zato jo morajo ob močnejšem severniku zaustaviti. Tako se lahko zgodi, da ostane na planini tudi po več sto ljudi. Zadnje čase organizirajo prevoze z avtomobili, čakajočim pa postrežejo v gostiščih, kar je zlasti za tujce posebno posebno doživetje.